zaterdag 11 april 2015

City trip londen Day one

Toch wel enigzins zenuwachtig stapten we om half 10 sóchtends in het easyjet vliegtuig richting
Londen stansted.
Gelukkig ging alles goed en kwamen we rond 10 uur engelse tijd aan, we hadden via internet al een bus geregeld voor de transfer naar stansted station die busreis duurde 20 minuten en gaf ons gelijk de gelegenheid om alvast een beetje van het landschap te kunnen zien rondom londen.
Vanaf  het station was het nog maar 10 minuten lopen naar ons appartement en dat zag er toppie uit,
moet je ook altijd nog maar afwachten op de foto lijkt het soms mooier dan het is.
Nadat we de bagage hadden gedropt zijn we gelijk op pad gegaan om uit te vinden hoe de treinen bussen en underground werkten, de openbaar vervoerpassen hadden we al via internet gekocht zodat we optimaal gebruk konden maken van onze tijd in Londen.
Het eerste uitstapje ,hoe kan het ook anders .... was naar een antiekmarkt die op donderdag plaats vindt in Spitalfields allerlei leuke kraampjes en winkeltjes eet tentjes en een heerlijk sfeertje.



Het is leuk om te zien maar de Engelsen houden toch van andere brocante/antiek dan wij dus we hebben er niet veel gekocht.
Daarna zijn we weer op een dubbeldekker geprongen richting de Londen bridge en Tower bridge


Je kunt vanaf de Londen bridge een heerlijke wandeleing maken langs de thames en uiteindelijk 
eindigen bij de Tower bridge





We hebben de eerste dag ontzetttend veel gezien en ik viel van de ene verbazing in de andere ik had niet echt een verwachting van Londen maar het is een geweldige stad met hele gastvrije en vriendelijke mensen ....en het weer was ook nog eens heel mooi weer.

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk reisje, lekker genieten van alle nieuwe indrukken.
    Fijne zondag.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Engeland ook altijd heel leuk, en ze zijn idd heel vriendelijk.
    Heb nog nooit een antiekmarkt bekeken, maar wel sommige antiekwinkels, en toen dacht ik ook al zoiets van "die tijd hebben we bij ons al gehad"..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n tripje. Ja zelf ben ik ook wel eens op een antiekmarkt in Engeland geweest. En net wat je schrijft het is niet helemaal ons ding. Maar gewoon kijken is ook al geweldig toch? Ik hoop dat jullie genieten heel veel plezier.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt super, geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er uit als een heerlijk tripje, zelf ben ik er nooit geweest.
    Geniet er van!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Londen... een prachtige stad waar ik graag kom! Dus ik kan me voorstellen dat jullie enorm genoten hebben. En volgens mij vandaag of morgen weer naar huis toch? Mocht je er nog zijn: Geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen